poniedziałek, 21 września 2009

Ruszyła rozbudowa Trasy Armii Krajowej na odcinku Modlińska-Marki.

Po kolejnej dłuższej przerwie Białołęka Watch powraca. Tym razem od wiadomości dotyczącej trasy ekpresowej.


17 września 2009 r. (czwartek) wmurowaniem aktu erekcyjnego uroczyście rozpoczęto inwestycję polegającą na dostosowaniu drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od węzła „Modlińska” do węzła „Piłsudskiego” w Markach o długości 7,1 km, realizowanej jako I etap zadania inwestycyjnego „Dostosowanie drogi krajowej nr 8 na odcinku Al. Prymasa Tysiąclecia – ul. Piłsudskiego w Markach do parametrów trasy ekspresowej”.

Kontrakt zawarty z firmą: J&P – AVAX S.A., o wartości umownej 869 mln zł zostanie wykonany w ciągu 22 miesięcy od rozpoczęcia robót (nie wliczając 3 miesięcznych okresów zimowych), czyli do 11.04.2012 roku. Inwestycja zaprojektowana została przez biuro projektowe Transprojekt Warszawa Sp. z o.o.

W ramach inwestycji zostanie wykonane:

* 5 węzłów drogowych (Marywilska, Łabiszyńska, Nowo-Wincentego, Ikea, Piłsudskiego)
* sieć dróg zbiorczo-rozprowadzających
* ciągi piesze i rowerowe
* przepusty drogowe
* przebudowa i usunięcie kolizji (telekomunikacyjnych, energetycznych, instalacji wodno-kanalizacyjnej)
* budowa urządzeń odwadniających
* budowa urządzeń ochrony środowiska:
* ekrany pionowe o wys. 4,0-8,0m (na długości ok. 6,5km),
* ekrany zagięte o wys. 5,0-8,0m (na długości ok.3,3km) - od węzła Marywilska do ul. Św. Wincentego
* ekrany półtunelowe o wys. ok.5m (na długości ok. 2,5km), od węzła Marywilska do węzła Łabiszyńska
* środki ochrony wód powierzchniowych i podziemnych (rowy trawiaste, separatory)
* pasy zieleni
* budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego

Podstawowe parametry techniczne:

* klasa drogi: S – ekspresowa
* nośność nawierzchni – 115 kN/oś
* przekrój jezdni głównych:
o ilość jezdni – 2 ,
o ilość pasów ruchu – 3x3,5m,
o szerokość pasa awaryjnego – 2,5m;
o szerokość pasa dzielącego – 2,5m – 5,0m (w tym opaski – 0,50m);
o przekrój jezdni zbierająco-rozprowadzających:
o szerokość jezdni – 7,0m (jezdnie zbierająco-rozprowadzające włączone do skrzyżowań z sygnalizacją świetlną mają dodane pasy ruchu na wlotach lub zatoki dla autobusów na wylotach).

Źródło: bialoleka.waw.pl

Brak komentarzy: